Allehoutpellets

Succesvolle lente-campagne in cijfers

Allehoutpellets springt er uit; de lente in cijfers.

Samenwerking

2015 – heden

Levering

Social Media B2C
POS-materiaal
Marketing
Stationary
Nieuwsbrieven
Fotoshoot
Campagne

Team

Danny Hilven
Ilse Vastmans
Nele Hesemans
Jürgen Veestraeten
Bart Wierzbicki

Uitdaging

Bij Allehoutpellets is het voorjaar steevast het moment om klanten te overtuigen van een slimme aankoop. De jaarlijkse lenteactie zorgt voor een stevige boost in de verkoop, maar ook voor torenhoge verwachtingen. Hoe zorg je ervoor dat zo’n actie jaar na jaar relevant blijft, extra verkeer en bestellingen oplevert en herkenbaar blijft binnen de huisstijl?

Oplossing

Grafico bedacht de creatieve campagne “mei is goed voor mij” en zorgde voor een herkenbare stijl in woord en beeld. Met pakkende copy, slimme visuals en geoliede Maillchimp campagne werd de actie breed uitgerold. De resultaten spreken voor zich: 1296 bestellingen in mei 2024, goed voor een stijging van bijna 28% ten opzichte van het jaar voordien. Ook de omzet kende een mooie groei. Kortom: een vertrouwde actie, elk jaar in een fris jasje met merkimpact die blijft hangen.

Navigeer door succesverhalen,
die onze klanten graag met jou delen.

Navigeer door succesverhalen,
die onze klanten graag met jou delen.

Benieuwd naar onze impact? Klik er gerust op los, struin digitaal door onze projecten en lees verhalen van klanten. Smaakt dat naar meer?

"We doen al enkele jaren beroep op Grafico en dat is een fijne samenwerking. Ik ben zelf grafisch vormgever van opleiding en dus best wel kritisch voor een ontwerp. Bij Grafico weet ik dat het resultaat voldoet aan mijn (hoge) standaard. Daarnaast geeft het voor mij persoonlijk veel gemoedsrust dat ik voor 100% kan rekenen op de gemaakte afspraken en deadlines. Echt aan te bevelen.

Katleen Mertens

IOK Afvalbeheer

“Op zoek naar een stabiele en correcte partner die ook op lange termijn meedenkt kwamen we terecht bij Grafico. Zij stonden in voor het totaalconcept rond onze nieuwe groep waarbij de bekendheid van de nieuwe naam een feit werd via een effectieve marketingstrategie en fraai ontworpen graphics. Het resultaat voldeed volledig aan de verwachtingen, met de toegevoegde waarde van creativiteit in de hoogwaardige visuals.”

Michael Cillen

Covamo groep

"De jarenlange goede samenwerking tussen onze bedrijven heeft gezorgd voor een uitstekende merkidentiteit van Allehoutpellets en haar producten. De switch van jullie bedrijf naar een communicatiebureau, kwam voor Allehoutpellets op een perfect moment, daar we omwille van de snelle groei hiernaar op zoek waren. Ik heb dan ook geen moment getwijfeld over de keuze van Grafico als onze vaste grafische partner.”

Luc Kerkhofs

Allehoutpellets