IOK/IOK Afvalbeheer
Van verspilling naar waardering:
hoe we met ‘Voedsel is goud’
Vlamingen wakker schudden
Van verspilling naar waardering: hoe we met
‘Voedsel is goud’ Vlamingen wakker schudden.
Samenwerking
2020
Levering
Fotoshoot
Campagne
Visuals
Slogan
Logo
POS-materiaal
Team
Danny Hilven
Ilse Vastmans
Jürgen Veestraeten
Nele Hesemans
Bart Wierzbicki
Uitdaging
Vlaanderen kampt met een verborgen probleem van voedselverspilling. Jaarlijks belanden maar liefst 311.000 ton voedsel in de vuilnisbak, met brood, groenten en fruit als grootste slachtoffers. Ook 30.000 ton bereide maaltijden gaan verloren. Dit komt voor een gemiddeld Vlaams gezin neer op 88 kg verspild voedsel, wat overeenkomt met 369 euro per jaar. IOK/IOK Afvalbeheer werkt eraan om deze verspilling zichtbaar te maken en Vlamingen aan te zetten tot verandering.
Oplossing
Grafico ontwikkelde de campagne “Voedsel is goud” die op een inspirerende manier voedselverspilling aanpakt. Belangrijke elementen waren een fotoshoot met bekende Vlaamse atleten als ambassadeurs en een logo dat de waarde van voedsel benadrukte. Dit concept vertaalden we naar doordachte socialmediaposts en campagnemateriaal. De vergelijking van voedsel met kostbaar goud vormde de rode draad van de campagne. Met herkenbare gezichten en een consistente visuele stijl maakten we het complexe thema van voedselverspilling toegankelijk voor een breed Vlaams publiek.
Navigeer door succesverhalen,
die onze klanten graag met jou delen.
Navigeer door succesverhalen,
die onze klanten graag met jou delen.
Benieuwd naar onze impact? Klik er gerust op los, struin digitaal door onze projecten en lees verhalen van klanten. Smaakt dat naar meer?